بیدار جاذبه زمین دانشمندان دانشگاه کمبریج

بیدار: جاذبه زمین دانشمندان دانشگاه کمبریج سیاره ستاره ستاره کوچکترین ستاره

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی احتمال اعدام «سگو» ، جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران

    مقامات دادگستری اسرائیل گفته‌اند که بر اساس قانون اسرائیل بازپرس‌ها می‌توانند مجازات اعدام به جرم خیانت را جهت او در نظر بگیرند.

    احتمال اعدام «سگو» ، جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران

    جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران/ احتمال اعدام «سگو»

    عبارات مهم : ایران

    مقامات دادگستری اسرائیل گفته اند که بر اساس قانون اسرائیل بازپرس ها می توانند مجازات اعدام به جرم خیانت را جهت او در نظر بگیرند.

    به گزارش ایلنا به نقل از «تایمز آو اسرائیل»، وزیر سابق رژیم صهیونیستی که به جرم جاسوسی جهت کشور عزیزمان ایران دستگیر شده است هست، چند روز قبل از بازداشت در مراسم خوش حالی ۷۰ سالگی استقلال این رژیم در سفارت اسرائیل در نیجریه حضور داشته هست.

    احتمال اعدام «سگو» ، جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران

    بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی، این وزیر سابق با سفیر اسرائیل در نیجریه آشنایی نزدیکی داشته هست. این گزارش ها نورافکن را بر دسترسی این جاسوس اسرائیلی به عنوان سیاست مدار سابق بر حلقه های دیپلماتیک اسرائیل انداخته هست.

    بر اساس گزارش «تایمز آو اسرائیل»، «گونن سگو» ماه گذشته در اسرائیل دستگیر شده است و اتهام او اطلاع رسانی به کشور عزیزمان ایران راجع به موقعیت مراکز امنیتی و صنایع انرژی کشور هست؛ این در کنار سایر عملیات های جاسوسی او جهت دشمن دیرینه اسرائیل یعنی کشور عزیزمان ایران هست.

    مقامات دادگستری اسرائیل گفته‌اند که بر اساس قانون اسرائیل بازپرس‌ها می‌توانند مجازات اعدام به جرم خیانت را جهت او در نظر بگیرند.

    این رسانه در ادامه نوشت: از زمانی که خبر روز دوشنبه منتشر شد، سوالاتی راجع به چگونگی اطلاعات حساس و مرتبطی که در دسترس این وزیر سابق انرژی قرار داشته، به وجود آمد.

    «سگو» ۲۰ سال پیش در دولت خدمت می کرده و از وقت آزادی از زندان به جرم قاچاق مواد در سال ۲۰۰۷، در نیجریه زندگی می کرد.

    بر اساس گزارش های منتشر شده، «سگو» علی رغم اینکه مجوز طبابتش در اسرائیل باطل شده است بود، روابط نزدیکش با جوامع یهودیان و اسرائیلی در ابوجا را از طریق کارش به عنوان دکتر حفظ کرده بود.

    احتمال اعدام «سگو» ، جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران

    بر اساس گزارش های «شین بت»، «سگو» چند روز قبل از دستگیری در اواسط ماه می میهمان سفارت اسرائیل در نیجریه در هتلی در ابوجا بود. قرار بود سفارت به مناسبت سالگرد ۷۰ سالگی اسرائیل برنامه ای در این هتل داشته باشد که «سگو» هم در آن شرکت کرد. این مراسم به میزبانی «گوی فلدمن» سفیر اسرائیل در نیجریه برگزار شد.

    به گفته یک منبع آگاه و نزدیک به «سگو» در نیجریه، او معمولا همراه با «فلدمن» ظاهر می شد. منابع متعددی گفته اند که او دکتر سفیر بوده هست. این ادعا به وسیله خود سفارت رد شده است است با این حال گفته شده است که بعضی کارکنان سفارت جهت درمان به کلینیک مدیکال سنتری که او برپا کرده بود، می رفتند.

    مقامات دادگستری اسرائیل گفته‌اند که بر اساس قانون اسرائیل بازپرس‌ها می‌توانند مجازات اعدام به جرم خیانت را جهت او در نظر بگیرند.

    بر اساس این گزارش، «سگو» بارها مورد تحسین بخش امنیتی وزارت خارجه به علت حفظ جان رییس بخش امنیت سفارت قرار گرفته هست.

    یکی از رسانه های اسرائیل نامه تقدیر از «سگو» را منتشر کرده هست. در متن این نامه آمده که حساسیت و کارآمدی شما تمایز ایجاد کرده و به بیمار و خانواده و سوپروایزهای او در اسرائیل کمک کرده که با اوضاع های پیچیده ای که همه ما با آن روبه رو هستیم، مقابله کنند.

    احتمال اعدام «سگو» ، جزییات پرونده متهم جاسوسی جهت ایران

    یک تاجر اسرائیلی در نیجریه روز سه شنبه به کانال ۱۰ اسرائیل گفته «سگو» بارها جان مقامات سفارت را نجات داده بود. او تعداد زیادی از دیپلمات های خارجی را درمان کرده بود.

    بر اساس این گزارش «سگو» قبل از افتتاح کلینیک درمانی، جهت «آشتروم» که یک کمپانی ساخت و ساز اسرائیلی بزرگ در نیجریه است کار می کرد، ولی با مدیران این کمپانی دچار تنش شد و حتی شکایت نامه ای علیه آنها در پلیس محلی تنظیم کرد . او مدعی بود که آنها جانش را ترساندن کرده اند. او کم کم این کلینیک را افتتاح کرد و در نیجریه با نام «گونن ووندرمن» که نام مادرش هست، زندگی می کرد. شبکه ۱۰ اسرائیل او را در حال مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی نیجریه نمایش داد در حالی که نام مادرش را جهت او به کار برده بودند.

    «سگو» به بازپرسان گفته که در ابتدا به سفارت کشور عزیزمان ایران جهت خدمات درمانی فراخوانده شده است بود و از این طریق به جاسوسی کشیده شد.

    گزارش ها با اشاره به منبع آگاهی که نامش برده نشده گفته اند که «سگو» اغلب به اروپا سفر می کرد و مدعی بود که جهت خرید اقلام پزشکی به این قاره سفر می کند. این دلیلی بود که می توانست دیدارهایش با عوامل ایرانی را تحت پوشش در بیاورد.

    کانال ۱۰ اسرائیل گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد عوامل ایرانی با «سگو» راجع به پرداخت های افسران «موساد» و «شین بت» بحث می کردند.

    بر اساس گزارش های شین بت، سگو که وزیر سابق انرژی و زیرساخت های اسرائیل بوده، با مقامات اطلاعاتی کشور عزیزمان ایران از سال ۲۰۱۲ در ارتباط بوده و نخستین ارتباط را با آنها از طریق سفارت کشور عزیزمان ایران در نیجریه گرفته هست.

    او تلاش کرده که بین رابط های اسرائیلی خود و عوامل ایرانی ارتباط مستقیم برقرار کند و جاسوس هایی را به عنوان تاجر ارائه کند.

    تلویزیون اسرائیل گفته که زیاد تجاری که سگو تلاش داشت آنها را با عوامل ایرانی ارتباط دهد بی اطلاع بوده اند، ولی یکی از آنها کم کم به فعالیت های او مشکوک می شود و به مقامات اسرائیلی اطلاع می دهد. همین مساله منجر به دستگیری او می شود.

    سگو بارها به بازپرسان گفته که انگیزه او این بوده که خود را به عنوان یک مامور دوجانبه جا بزند تا حیثیتش را که به واسطه قاچاق مواد از بین رفته بود، بازیابی کند.

    بر اساس گزارش تلویزیون اسرائیل، او مدعی شده است که یکی از مقامات ارشد وزارت جنگ اسرائیل را از ارتباطاتش با ایرانی ها در ابتدای این روابط آگاه کرده است و این انتظار را داشته که به عنوان جاسوس دوجانبه از او استفاده شود ولی هرگز دستوراتی دریافت نکرده هست.

    وکلای سگو غلط های او را کتمان نکرده اند و تنها گفته اند که بخشی از پرونده داستان متفاوتی نسبت به آنچه شین بت ادعا می کند، دارد.

    کانال ده تلویزیون اسرائیل در گزارش خود گفته که در میان کسانی که انتظار می رود مورد بازجویی قرار گیرند نام مقامات ارشد سابق در وزارت جنگ و یکی از دستیاران ارشد اسحاق رابین نخست وزیر اسبق که در وقت وزارت سگو خدمت می کردند، دیده می شود.

    بر اساس گزارش ها یک سال پیش نسبت به عملیات های او مشکوک شده است اند و سگو تحت مواظبت نیروهای امنیتی اسرائیل از آن وقت قرار داشته هست. گزارش ها نشان می دهد که او از پاسپورت دیپلماتیک آلمانی که به واسطه ازدواجش با یک دیپلمات آلمانی به دست آورده بود جهت رفت و آمد به کشور عزیزمان ایران یعنی جایی که با پاسپورت اسرائیلی حق ورود نداشت، استفاده می کرد.

    منابع آگاه به رسانه های اسرائیل گفته اند که سگو با اتومبیلی که پلاک سفارت آلمان را داشت در نیجریه رفت و آمد می کرد. در نیمه ماه می سگو از نیجریه به گینه سفر کرد و در اینجا به وسیله پلیس محلی دستگیر و به اسرائیل فرستاده شد. او روز سه شنبه به زندان گیلبوآ در شمال اسرائیل انتقال یافته شده است و گفته می شود در اوضاع سلامت و معنوی خوبی قرار دارد.

    تایمز آو اسرائیل مدعی شده است ارزیابی های آنها از روابط سگو در زندان نشان می دهد او اطلاعات حساسی جهت ارائه به ایرانی ها نداشته هست. با این وجود مقامات دادگستری اسرائیل گفته اند که بر اساس قانون اسرائیل بازپرس ها می توانند مجازات اعدام به جرم خیانت را جهت او در نظر بگیرند.

    واژه های کلیدی: ایران | ایرانی | نیجریه | اسرائیل | اسرائیل | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار